Brug reklameslik med omtanke

Det bliver mere og mere almindeligt for firmaer at bruge reklameslik til markedsføring. Reklameslik er chokolade, bolcher, slikkepinde og så videre med firma logo på, det bliver også kaldt logo slik.

Firmaerne sender det ud til deres kunder ved højtider, på messer står der tit skåle med logo slik til de besøgende.

Men før man kaster sig ud i en stor logo slik markedsføringskampagne er der noget man skal gøre sig klart.

Man skal tænke meget på hvilken slags slik man bruger. I disse tider er der meget fokus på sukker og hvor usundt det er.

Tilsætningsstoffer som syntetiske farvestoffer og smagsstoffer følger lige efter sukkeret i folks bevidsthed om hvad der er usundt. Logo slik bliver brugt til at fremme brand bevidsthed, og at forbinde branded med noget godt.

Hos reklameslik.dk er der god oversigt over produkterne.

Med det i tankerne er kan man godt regne ud at det nemt kan give bagslag at dele syntetiske sukkerbomber ud til sine kunder.

Skal man så helt undlade at bruge slik i markedsføring? Slet ikke, men man skal bruge det rigtige slik. For eksempel kan man bruge en rigtig god kvalitet chokolade, lavet af naturprodukter og som har lavt sukkerindhold.

Man kan i princippet bruge stort set al slags slik til logoslik, da logoet bliver printet på med en speciel printer, det kræver dog at at slikket har en størrelse så logoet kan være der.

Hvis man vælger at give en god æske håndlavet chokolade er det vigtigt at der bag på æsken også er beskrevet at chokoladen er lavet uden brug af kunstige tilsætningsstoffer eller kunstig farve.

Tænk på at reklameslik repræsenterer firmaet, så derfor skal det være i god kvalitet, når folk får et stykke logoslik i hånden vil de forbinde det med firmaet, så når folk for et stykke kvalitets chokolade i hånden vil de forbinde firmaet med kvalitet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *